PS5 پلی استیشن 5

ایکس باکس سری X و پلی استیشن ۵ ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

ایکس باکس سری X و پلی استیشن ۵ ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

چند نسل اخیر کنسول سازندگان پلت فرم را مشاهده کرده اند که با فناوری جدید نوسانات وحشیانه ای را تجربه می کنند و گرچه اکثر آنها بد بودند، اما دیدن نوآوری پیشرو بسیار خوب بود.

اگر بخشی از سخت افزار بازی های ویدیویی وجود داشته باشد که واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داده باشد، خارج از بازگشت و پیشرفت سریع واقعیت مجازی، باید Kinect باشد. دوربین ورودی حرکت طبیعی مایکروسافت بدن شما را به یک کنترل کننده برای ایکس باکس ۳۶۰ تبدیل کرد، و در ترجمه حرکات شخص به یک شخصیت روی صفحه تلویزیون به طرز شگفت انگیزی کار میکرد. انجام بازی هایی مانند بولینگ با Kinect ، برداشتن یک توپ خیالی و پرتاب کردن آن از یک مسیر خیالی فقط برای دیدن تمام انرژی حرکتی که در یک بازی ویدیویی واقعی ساخته است، نوعی جادو به نظر می رسد.

ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

ایکس باکس سری X و پلی استیشن ۵ ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

همانطور که Kinect شروع به هک شدن کرد تا چشم ربات ها باشد یا به بهبود دقت جراحان کمک کند، مطمئناً فکر کردم که می بینیم این دستگاه نه تنها در بخش بازی بلکه به طور کلی در نوآوری های فناوری به بخشی مهم تبدیل می شود. هنگامی که مایکروسافت Xbox One را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد، Kinect  یک قسمت اساسی در طراحی بود. مایکروسافت آینده ای را در نظر می گرفت که شما دائماً با آن صحبت می کردید و برای کنترل برنامه ها، برقراری تماس اسکایپ و انجام بازی های ویدیویی دست هایتان را روی تلویزیون تکان می دادید – و گرچه در آن زمان من با این کنسول کاملاً مشکل داشتم، اما هنوز به نظر می رسید نوعی فناوری Blade Runner بازگشت به آینده گزارش اقلیت است که چشم اندازهای بسیاری از آینده را مشخص می کند.

ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

ایکس باکس سری X و پلی استیشن ۵ ایده های سرکشی ندارند، و این آزار دهنده است

هفت سال بعد، آینده اینجاست. با Xbox Series X / S ، مایکروسافت تقریباً تمام ایده هایی را که سازنده کنسول تصور میکرد آینده بازی ها را تشکیل می دهد، فراخوانی کرده است. اما این فقط مایکروسافت نیست – همین امر در مورد سونی و پلی استیشن ۵ آن صدق می کند. نسل بعدی اینجا است و اگر صادقانه بگویم، آن را نوعی کسل کننده می دانم. به نظر می رسد بازی هایی که در این فصل تعطیلات انجام میدهم کاملاً شبیه بازی هایی است که در یک دهه بهتر بازی کرده ام.

Wii ، Kinect  و PlayStation Move ممکن است به لقب های فنی تبدیل شوند که بیشتر از بازی های خوب بازی های بد تولید می کنند. اما آنها همچنین تجربیات جدیدی را ایجاد کردند که در جاهای دیگر وجود ندارد و بازی را به روی افرادی که چندین دهه حافظه عضلانی گیم پد ایجاد نکرده اند ، باز کرد. من فکر میکنم وقتی تمرکز فقط روی بهتر کردن بازی های موجود است و تصور انواع جدید بازی ها نیست، چیزی را از دست میدهیم. درست است که بسیاری از ایده های نسل گذشته (تا حدی دیدنی) در انجام این کار ناکام مانده اند. امیدوارم صنعت بازی ها دست از تلاش بر نداشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *