PS5 پلی استیشن 5

نقد و بررسی کنسول بازی PS5

نقد و بررسی کنسول بازی PS5

نقد و بررسی کنسول بازی PS5

نقد و بررسی کنسول بازی PS5 : به نسل بعدی خوش آمدید.

پس از ماه ها انتظار، سرانجام ما در تحقق چشم انداز سونی برای نسل بعدی کنسول های بازی هستیم.

PlayStation 5 از CPU و پردازنده گرافیکی AMD پیشرفته همراه با ذخیره سازی فوق العاده سریع حالت جامد

نوآوری های اساسی در رابط کاربری، یک دسته بازی انقلابی و البته صدای سه بعدی برخوردار است.

در اینجا به بررسی نسل نهم پلی استیشن با عنوان Playstation 5 میپردازیم، خوشحال هستیم که ما را تا انتها همراهی میکنید.

راه اندازی و رابط کاربری:

با فشار دادن دکمه روشن/خاموش کار شروع می شود.

همان پینگ PS4 را استخراج می کند – اما شباهت از یک نسل کنسول به نسل دیگر در آنجا خاتمه می یابد.

بوت (راه اندازی)، PlayStation 5 در کمتر از ۱۴ ثانیه آماده استفاده است

اگر به حالت نیمه خاموش بزارید، این زمان حتی نصف شود

بله، در ابتدا یک بروزرسانی نرم افزار سیستم برای بارگیری وجود دارد

اما اجباری نیست و در صورت تمایل می توانید UI اولیه سونی را بررسی کنید.

مطمئناً این یک درمان بصری است که با کیفیت ۴K بومی با متن دقیق، آثار هنری و شمایل نگاری ارائه می شود.

از بسیاری جهات، کاربرد جلوی پلی استیشن ۴ و احساس بکر و سطح بالای XMB با ذرات سنگین PS3 به من یادآوری می شود.

چشم انداز سونی از ارائه نسل بعدی سرگرمی های بازی کاملاً در یک رابط کاربری محصور شده است

که احساس می شود آینده نگرانه و لوکس است و تا نسل نهم جلا داده شده است.

این واقعیت که همه چیز در دامنه دینامیکی بالا ارائه می شود به کیفیت ارائه می افزاید بسیار درخشان است.

البته ، سونی قبلاً اطلاعات زیادی در مورد رابط کاربری ارائه کرده است

اما تأکید زیادی روی کارتهای فعالیت برای استفاده در نرم افزار PlayStation 5 شده است

که برای دسترسی بیشتر به هر بازی خاص و کمک به کشف آنها طراحی شده است.

با وارد شدن به نماد تنظیمات در بالا سمت چپ، مشخص می شود که دلیل آن را می فهمید:

عملکرد منوها و زیر مجموعه منوها ماهیت بسیار مشابه PlayStation 4 را دارند، فقط با تغییراتی جزئی.

چند گزینه جالب وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک بازی دارای حالت های کیفیت یا عملکرد باشد

رابط کاربری به شما امکان می دهد تا انتخاب کنید کدام یک از بازی ها را برای بوت شدن ترجیح دهید.

شاید این نشان دهنده فشار گسترده تری برای انتخاب در ارائه بازی ها باشد؟ مطمئناً این عملکرد در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به خوبی کار می کند.

نقد و بررسی کنسول بازی PS5

ویژگی های HDMI 2.1:

پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X بشارت دهنده نسل جدید کنسول است.

اما ظهور سخت افزار هیجان انگیز و پیشرفته بازی در خلا شروع نمی شود.

برای استفاده بیشتر از بازی های جدید، ممکن است بخواهید یک صفحه نمایش دارای HDMI 2.1 را خریداری کنید؟

و من کنجکاو شدم ببینم آیا سونی با تعهد چشمگیر مایکروسافت به این فرمت های کیفیت تصویر و یا سایر ویژگی ها مطابقت دارد.

با غوطه ور شدن در تنظیمات ویدئو، ما به عملکردی کاملاً مشابه PlayStation 4 نگاه می کنیم.

فقط این بار تأیید پشتیبانی از HDMI 2.1 وجود دارد.

به صورت خروجی ۴K با ۱۲۰Hz به عنوان یک نقطه مشخصات صفحه نمایش در گزارش خروجی ویدئو دیده می شود.

با این حال، به نظر می رسد که کاربر هیچ کنترلی روی تنظیم کنسول روی حالت ۱۲۰ هرتز ندارد:

این امر همانطور که بازی اگر به آن نیاز دارد، با حالت ۱۲۰Hzدرگیر می شود.

در حقیقت، یکی از چند ناامیدی که من از پلی استیشن ۵ دارم این است که اجرای HDMI 2.1 همانطور که اکنون وجود دارد، از نظر استقبال از مجموعه کامل ویژگی ها، تا حدودی فاقد آن است.

اما بسته بندی PS5 همچنین عملکرد صفحه نمایش ۸K را مورد بحث قرار می دهد.

در پایان دریافتم که علی رغم برجسته بودن سازگاری ۸K روی جعبه، PS5 با وضوح ۴K برتر است.

نقد و بررسی کنسول بازی PS5

تجزیه و تحلیل سخت افزار PlayStation 5: مصرف گرما و انرژی

خوشبختانه ، در مورد طراحی فیزیکی خود کنسول فکر بیشتری شده است.

بله، بزرگ و نرم است و مطمئناً به اندازه کنسول های نسل های قبلی نیست.

همچنین کاملاً واضح به نظر می رسد که مشابه سری X، این کنسولی است که برای قرار دادن در یک پیکربندی عمودی طراحی شده است

در کار با پردازنده با قدرت بالا، تولید گرما (و اتلاف) یک مسئله اصلی است.

راه حل مایکروسافت یک قطعه متراکم از طراحی صنعتی است که هدف آن حداکثر رساندن جریان هوا است.

گزینه جایگزین سونی ناحیه خالص است:

ناحیه خالص چیست؟

اجازه می دهد تا گرما به یک خنک کننده نسبتاً غول پیکر تبدیل شود و از طریق فن ۱۲۰ میلی متری از چندین جهت خارج شود.

به همین روش از راه های بسیار مختلفی خنک می شوند.

اول از همه ، شبیه سری X، من فکر می کنم که نویز اساساً مسئله ای برای PlayStation 5 نیست.

از نزدیک کنسول، می توانید صدای کمی از فن را بشنوید.

اما در اتاق نشیمن، دفتر یا اتاق خواب، این کاملاً در صدای محیط ناپدید می شود.

سرعت فن (و در نتیجه سر و صدا) نیز کاملاً ثابت به نظر می رسد

و حتی تا جایی که می توانم با Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در حالت عکس Marvel’s ramping را افزایش می دهیم

و سپس کنسول را به مدت یک ساعت تنها بگذارید

PlayStation 5 همچنان به کار خود ادامه می دهد به همان سرد و ساکت عکاسی حرارتی از سیستم تحت بار به معنای واقعی کلمه روشن کننده این موضوع است.

داغترین نقطه در عکسبرداری حرارتی ۵۷ درجه سانتیگراد در پورت LAN است

اما من فکر می کنم این فقط ذات فلز است که گرما را هدایت می کند و جای نگرانی نیست.

کار تمام شد: پلی استیشن ۵ بزرگتر از Xbox Series X است، اما همچنین خنک تر است.

نکته اصلی این است که روزهای آکوستیک موتور جت ناشی از کنسول سونی شما مربوط به گذشته است.

براساس آزمایشات ما، شواهد نشان می دهد:

که کل مصرف برق سیستم بدون فاکتور در لوازم جانبی متصل و موارد دیگر در سطح ۲۰۰ وات است.

شاید روشن ترین نکته این باشد که به نظر می رسد:

PlayStation 5 با همان میزان مصرف انرژی Xbox Series X که Gears 5 را اجرا می کند، سرآمد است.

آخرین نکته در مورد برق: هنگامی که سیستم کاملاً خاموش است و حتی PS4 Pro در این مورد نیز بسیار خوب کار می کند

حالت استراحت کنسول با استفاده از میانگین متوسط ۱.۳ وات فوق العاده کارآمد است.

تفاوت در مصرف برق که ۱.۵ وات در حالت rest mode می باشد در مقایسه با خاموش کردن کامل دستگاه اساساً قابل بخشش است.

یعنی مصرف برق دستگاه در حالت Rest Mode با دستگاه کاملا خاموش تفاوت آنچنانی ندارد.

آزمایش کنترل کننده DualSense و صدای سه بعدی:

نقد و بررسی کنسول بازی PS5 به ما نه تنها از کنسول اطلاعات جدیدی می دهد، بلکه کنترلر آن را نیز به چالش می کشد.

یکی دیگر از جنبه های اصلی طراحی PlayStation 5 که می خواهم به آن بپردازم، کنترلر DualSense است.

که انتظارات را پشت سر می گذارد و در واقع یک چالش عمیق را برای گیمرها ایجاد می کند.

منعکس کننده کیفیت بالا و احساس برتر کل تجربه یک بازی است.

شوک ها احساس بهتری دارند، d-pad بسیار بزرگ است.

DualSense احساس انقلابی بودن می کند.

بخشی از موفقیت این تجربه این است که DualSense از صدا از طریق بلندگوی داخلی و از بازخورد لمسی استفاده می کند.

من مدت هاست که بلندگو را در PS4 DualShock 4 خود بی صدا کرده ام

صدای “از راه دور” می تواند به عنوان یک حیله و تا حدی سرزده ظاهر شود

اما با Playroom Astro، صدا و احساسات به هم می آیند و چیز خارق العاده ای ایجاد می کنند.

این غوغای HD است که به سطح بعدی رسیده و درخشانترین ویژگی Dualsense هست.

ویدیوی زیر کارکرد دسته بازی PS5 را در بازی Astro’s Playroom نشان می دهد.

ذخیره سازی و قابلیت توسعه:

ذخیره سازی سیستم موضوع مهمی برای نسل بعدی کنسول ها است.

دور شدن از هارد دیسک های مکانیکی به سمت راه حل های ذخیره سازی حالت جامد برای بازی ها کاملاً انقلابی جدید است.

اما در جهانی که کارت توسعه فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت برای Xbox تقریباً به اندازه یک کنسول سری S به طور کامل هزینه دارد، به وضوح هزینه ها را زیاد می کند.

PlayStation 5 با ارائه ۸۲۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی به بازار عرضه می شود که ۶۶۷ گیگابایت فضای موجود برای کاربر نهایی شده است.

این در حالی است که ۸۰۲ گیگابایت در Xbox Series X و ۳۶۴ گیگابایت گیگابایت در سری S وجود دارد.

در جهانی که اندازه بازی ۱۰۰ گیگابایتی به طور معمول وجود دارد این احتمال وجود دارد که دیر یا زود، شما هارد PS5 را ارتقا دهید.

یا سونی نسخه جدیدی از PS5 با فضای ذخیره سازی بالاتر عرضه کند.

قاب سفید موجود در PS5 بسیار بسیار راحت برداشته می شود

و افزودن یک هارد به ساده ترین موردی است که می توانید محفظه درایو را باز کنید

و هارد جدید را در آن قرار دهید و مجدد کنسول خود را به برق متصل کنید.

تنها مشکل این است که، در حال حاضر کار نمی کند و تاکنون هیچ درایو سازگار وجود ندارد.

فهمیدم که روزهای ابتدایی است و درایوهای شخص ثالث نیاز به آزمایش گسترده دارند

اما من واقعاً امیدوارم که هنگام راه اندازی – یا نزدیک به آن – سونی یک یا دو درایو سازگار را برای استفاده با PlayStation 5 در لیست قرار دهد.

خلاصه مقاله: پلی استیشن ۵ یک کنسول استثنایی است – و بازی ها بسیار عالی به نظر می رسند

این به هیچ وجه یک افت فنی کامل در پلی استیشن ۵ نیست.

هنوز موارد زیادی برای آزمایش وجود دارد، از مناسب بودن رسانه های مختلف USB گرفته تا اجرای بازی های ۱۲۰ هرتز

و البته فراموش نشدن مقایسه های پلتفرم با Xbox Series X که بسیاری از مخاطبان ما منتظر هستند

(باید تکرار کنم: ما هنوز هیچ بازی دریافت نکرده ایم که بتوانیم در هر دو سیستم انجام دهیم).

در اینجا و اکنون، آنچه که من قابل توجه است این است که چگونه دو کنسول نسل بعدی ساخته شده از همان فن آوری های AMD

(هرچند مایکروسافت ادعا می کند ویژگی های اضافی RDNA 2 در ایکس باکس سری ایکس وجود دارد) می تواند چنین برداشت اول متفاوت را از هر دو ارائه دهد.

Xbox Series X مفهوم قدرت نهفته ای را که هنوز منتشر نشده ارائه می دهد و در ارائه تقریباً محافظه کارانه است

و رابط PlayStation 5 یک تجربه کاملا متفاوت است

Astro’s Playroom کاملاً شایسته جایزه Eurogamer Essential خود است،چرا؟

و از نظر استراتژیک، این یک بازی به سبک Wii Sports از Sony است که یک کنترلر جدید و درخشان را به نمایش می گذارد – و کار می کند.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ممکن است یک عنوان بین نسلی باشد

اما هنوز هم می تواند یک تمرین خیره کننده برای سخت افزار جدید باشد که به نظر نمی رسد بی جا باشد

آیا ما ذکر کردیم که چقدر سازگاری کنسول به بازی های قبلی خوب بوده است؟

و اینکه بازی های PS4 Pro انتخاب شده مانند Ghost of Tsushima و Days Gone در حال حاضر با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می شوند؟

مایکروسافت با راه اندازی سرویس گیم پس و ارائه و علاقه مندی بالای مخاطبان سونی را به چالش کشید.

سونی هم از این ایده استفاده کرد و مجموعه ای از بازی های PS4 را برای PS5 راه اندازی کرد.

نقد و بررسی کنسول بازی PS5 به پایان می رسد

این پلی استیشن ۵ بی نظیر است و از همه نظر فوق العاده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *